Näin me tutkimme

Tutkimus on intohimomme, ja ymmärrämme, että sinä haluat keskittyä omaasi. Autamme sinua ottamaan laadukkaan tutkimustiedon käyttöösi – ja johtamaan mutun sijaan oikealla tiedolla. Muotoilemme tutkimuksemme aina oikeanlaiseksi kokonaisuudeksi: toteutamme niin syväluotaavat yksilöhaastattelut kuin väestöä edustavan Tuhat suomalaista -tutkimuksen. Meiltä saat oivaltavaa tietoa pitkälle tulevaisuuteen.

Kuvassa on sinisellä taustalla valkoisia läpikuultavia kolmioita.

Asiakaskokemuksen kehittäminen

Asiakkaiden kuuntelu ja syvällinen ymmärrys auttavat kehittämään menestyviä tuotteita ja palveluita sekä toimivaa viestintää. Autamme selvittämään, miten asiakaskokemusta voisi entisestään parantaa.

LUE LISÄÄ
Nainen on ostoskeskuksessa ja nauraa silmät kiinni kaksi paperikassia kainaloissaan.

Brändin kehittäminen

Parhaat brändit vetoavat tunteisiin, mutta niitä johdetaan tiedolla. Jotta tutkimustieto muuttuisi päätöksenteon työkaluksi, täytyy brändin ja sen käyttäjien suhdetta todella ymmärtää. Myös brändin position ja vetovoiman kehittymistä kannattaa seurata jatkuvasti.

LUE LISÄÄ
Nuori nainen kävelee vaateliikkeen näyteikkunan ohi ja katsoo kameraan punainen takki yllään ja musta lierihattu päässään, aikakauslehti kainalossa.

Segmentointi ja kohderyhmäymmärrys

Asiakkaat ovat erilaisia ja heidän tarpeensa ja motiivinsa yksilöllisiä. Siksi samat keinot eivät pure kaikkiin. Kun tiedät, mitä nykyiset ja potentiaaliset asiakkaasi tarvitsevat, voit kohdentaa markkinointia tehokkaasti ja kehittää asiakkuuksia systemaattisesti.

LUE LISÄÄ
Isä ja tytär makaavat sängyllä ja heidän kasvoihinsa osuu aurinko.

Ostokäyttäytyminen

Kuuntelemme asiakastasi herkällä korvalla – ja jalostamme kuulemamme konkreettisesti hyödynnettäväksi asiakasymmärrykseksi, johtamisen työvälineeksi.

LUE LISÄÄ
Mies seisoo pilvisenä päivänä hiekkarannalla selin katsojaan nähden ja katsoo majakkaa sininen pipo päässä ja punaiset verkkarit jalassa.

Tuote- ja palvelukehitys

Kehittämällä uusia tuotteita ja palveluita yhdessä asiakkaasi kanssa pääset varmimmin menestykkääseen lopputulokseen. Testaamme tuotteesi tai palvelusi, olipa se vielä vasta idea tai jo lanseeraustasolla. Testaaminen voidaan toteuttaa niin kvantitatiivisesti kuin kvalitatiivisestikin, joko verkossa tai kasvotusten.

LUE LISÄÄ
Mies tutkii tuote- ja palvelukehityssuunnitelmaa seinätaululla selin katsojaan nähden

Media, mainonta ja viestintä

Markkinoinnin pitäisi toimia, eikö niin? Ennen kuin investoit markkinointiin, kannattaa varmistaa, että tietyt perusasiat ovat kunnossa. Laadukas tutkimustieto auttaa saamaan markkinointipanostuksilla positiivisia vaikutuksia liiketoimintaan ja minimoi epäonnistumisen riskit.

LUE LISÄÄ
Ulkomainos bussipysäkillä kaupungissa.

Yhteiskunta ja järjestötoiminta

Laadukas tutkimus auttaa myös yhteiskunnallisia toimijoita, järjestöjä ja yhdistyksiä kehittämään toimintaansa entistä paremmaksi. Asiakkailta, jäseniltä ja sidosryhmiltä kerätty palaute kertoo, mikä toimii ja mihin pitäisi reagoida.

LUE LISÄÄ
Ihmiset kävelevät ja istuvat kaupunkiympäristössä sisätiloissa.

Kvalitatiivinen tutkimus

Kokeneet ja uteliaat tutkijamme palveluksessasi! Kvalitatiivinen tutkimus tuottaa uusia ideoita ja tietoa, jota et ehkä osannut odottaakaan. Autamme markkinoijaa ymmärtämään kohderyhmiään entistä paremmin.

LUE LISÄÄ
Mies on öisellä aavikolla ja seisoo valkoisen auton päällä osoittaen taskulampulla tähtitaivasta, josta erottuu linnunrata.

Tiedonkeruupalvelut

Toteutamme tutkimushaastattelut asiakkaidemme toimeksiannosta kaikilla menetelmillä. Tutkimuksen tulokset saat toiveidesi mukaisesti datana, ristiintaulukointeina, graafeina tai yhteenvetoraportteina tutkijan johtopäätöksillä.

LUE LISÄÄ
Kannettava tietokone on työpöydällä ja näytöllä on dia Iro Researchin toteuttamasta tutkimuksesta. Diassa on ympyräkaavio ja siinä näkyvät Iron logo ja slogan